Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Uppdatering

Av Sara - 25 september 2009 10:42

Nu är det länge sedan jag uppdaterade denna blogg så jag får väl skärpa mig lite men det blir som lite annars när man är iväg med husvagnen än när man är hemma. Idag är också sista dagen vi har Internet så sen kan vi inte ens kolla något innan vi kommer hem på måndag.


Veckan har varit jättebra. Vi körde ner på fredagen och resan gick bara bra. Vi hämtade upp Misu i Skellefteå och sen bar det av till Ö-vik för en hamburgare på MAX. Lite olydig får man väl vara när man har semester... Sen kom vi fram innan det blev mörkt så vi ställde upp husvagnen. På lördagen satte vi upp förtältet så man har lite mer plats.

Söndagen var det tävling. Ozzy skötte sig helt suveränt och blev trea i ett ganska tufft lopp. Lillkillen växer upp :) Izor blev 5:a men han har ju inte tränat på tre veckor så man kan ju inte förvänta sig så mycket av honom. Huvudsaken var ju att han höll iallafall och han har inga problem med bakbenet så det har nog läkt som det ska. Det finns filmer att se från loppen på http://www.youtube.com/ghsracing där det även finns resultat.


Resten av veckan har vi varit lite på vift. Bland annat till Valbo på Media Markt. Två våningar i ett stort hus med den massa leksaker. Särskilt Johan var som ett barn i en leksaksaffär. Sen har vi gått med hundarna varje dag en lite längre promenad så de inte bara ligger och stelnar till. Onsdagen var en spännande dag då Enzo skulle springa med två hundar för första gången. Han har ju sprungit med Rand en gång men hon hann ju inte med så nu körde jag med Ozzy och Misu. Ozzy vann men Enzo var bara ett huvud efter och till harstopp vara han före. Det var det perfekta testloppet och han skötte sig klanderfritt.


Tisdagen var det lottning och Ozzy fick en ganska bra lottning. Jag var som sugen att anmäla Izor också men han ska få stå över denna helg och sen kommer han mest troligt att springa en träningstävling vi har i Älvsbyn den 4/10 bara för att få köra ihop Enzo. Ozzy fick box 2 så det var ganska bra för honom. Misu han har otur med lottningen och fick bur 5 igen...


Idag ska vi försöka hjälpa dem lite här på banan med att jobba och sen ska det grillas :). Imorgon ska vi riva förtältet och söndag är det tävling. Sen åker vi nog hem först på måndagen eftersom det blir 12 lopp så tävlingen tar ganska lång tid. Sen på söndagen så är det ju dagen D för valpning från kullen vi står i kö för så det blir spännande att komma hem och kolla mailen :)


Nu blir det som sagt ingen uppdatering förrän till veckan men sen ska det bli bättre än vad det varit denna vecka.

 
 
Ingen bild

Carola

27 september 2009 13:55

Oj vad skropan här hemma saknar Misu , hon gnäller och letar överallt, vi andra tycker det är väldigt tomt hemma och ingen som värmer min huvudkudde på natten, så det blir synd om misu när han kommer hem trött och alla vill gosa med han då.
Det verkar som allt gått bra och att ni har det bra :)
jag antar att misu har hur roligt som helst med sina whippet vänner som är i rätt storlek för att busa med.
ha det bäst ,vi hörs när ni närmar er :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 16 maj 2012 15:16

Galna som vi är så bestämde vi oss för att åka 50 mil enkel väg ner till Sundsvall för att träna hundarna. Har man ingen bana hemma så får man åka iväg.   Vi körde ner på lördagen och sov i en friggeboda som Sofia varit supersnäll och gjort i ord...

Av Sara - 8 april 2012 18:33

Det var ett tag sedan man skrev något här. Det rullar på som vanligt med promenader och cykelturer med de äldre pojkarna. Den lilla busen har idag fått vara ute på åkern och springa. Det tyckte han var skoj :) Här kommer lite bilder från detta... ...

Av Sara - 27 februari 2012 13:52

I helgen har det varit riktigt fint väder så på lördagen fick de "gamla" pojkarna fara upp i skogen och springa lite handsläpp. Zeke är ju ingen som tar i järnet när han inte har något att jaga men det är ju bara bra att han startar upp lite lugnt. O...

Av Sara - 10 februari 2012 10:00

... är både en riktig ligist och världens snällaste valp. Han är en riktig klippa på natten. Somnar snällt på kvällen och sover hela natten. Igår la jag mig vid kl 23 och han sov snällt till kl 6 imorse då jag väckte honom. Någon morgon har jag til...

Av Sara - 27 januari 2012 11:30

I onsdags fick jag sluta lite tidigare på jobbet så då bestämde vi oss för att ta med Zeke till skogen och släppa honom. Vi hittade en fin och mjuk skogsväg som var plogad och sen släppte vi lös honom. Jag hade väntat mig en explosion men jag vet int...

Ovido - Quiz & Flashcards