Alla inlägg under januari 2012

Av Sara - 27 januari 2012 11:30

I onsdags fick jag sluta lite tidigare på jobbet så då bestämde vi oss för att ta med Zeke till skogen och släppa honom. Vi hittade en fin och mjuk skogsväg som var plogad och sen släppte vi lös honom. Jag hade väntat mig en explosion men jag vet inte om han riktigt fattade att han var lös utan han höll sig runt oss. När jag och Johan gick en bit ifrån varandra blev det lite mer rally men han har verkligen ingen kondis. Nu hoppas jag bara att vi kan släppa honom ett par dagar i veckan så han får upp lite kondis.


Idag är det bara en vecka till vi får träffa valparna. Och med andra ord bara en vecka kvar av relativt lugn och ro hemma. Johan får nog bereda sig på att han inte får sova så länge på dagarna under en period :)

man jag längtar efter att få träffa de små och sen är ju frågan vem som följer med hem...

Av Sara - 10 januari 2012 16:47

Jaha, så var båda jul och nyår över...

Julen var vi hemma hos oss och firade med mamma och pappa så det var mycket lugnt och skönt. På annandagen var vi till Johans pappa och åt lite mer mat och fick lite mer choklad...

Nyår var mycket lugn, bara jag, Johan och pojkarna. Vi spelade TV-spel över 12-slaget så att hundarna inte skulle höra så mycket smällare och de tog hela grejen med ro och sov mest. Skönt att ingen av dem är rädda.

Vi passade även på att handla lite på rean, en ny soffa som snart kommer hem (bra timing när det snart kommer en liten valp) och ett nytt Xbox 360 med Kinect. Till och med mamma har varit och provat att kasta pil på Tvspel. Tror att hon tyckte att det var ganska kul iallafall :) Måste bara köpa lite mer spel så man kan variera lite så man inte tröttnar på det.


Sen har ju även Zekes lillebror kommit till Sverige. Kul med en till Old Roadare i Sverige. Många minnen kom tillbaka när man läste Lisas blogg :) Hoppas att allt kommer att gå bra med honom.


På tal om Zeke så tränar han på. Han får mer och mer muskler. Så snart ska han väl få prova att springa lös igen. Veterinären ville ju bara att han skulle ha musklat på sig ordentligt innan vi släpper honom. Nu går han promenader på 6-7 kilometer så det bör väl visa lite resultat snart. Men nu har ju den dumma kylan kommit. Igår var det -22 och idag -18. Och han kan ju inte ens gå ut och pinka utan att få kramp i de små benen då. Han gillar värme :)


Zekes små bäbisar gör så fina framsteg och jag kollar Sofias hemsida flera gånger per dag för att se vad de håller på med. Jag längtar till man får träffa dem på riktigt. Även om lugnet helt kommer att vara slut hemma så längtar vi så mycket efter en liten valp igen... Nu har de ju även fått sina namn så frågan är om det blir en Attila eller Ariodante som kommer hem till pappa.

Ovido - Quiz & Flashcards