Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Lilla Zolo....

Av Sara - 10 februari 2012 10:00

... är både en riktig ligist och världens snällaste valp.

Han är en riktig klippa på natten. Somnar snällt på kvällen och sover hela natten. Igår la jag mig vid kl 23 och han sov snällt till kl 6 imorse då jag väckte honom. Någon morgon har jag till och med hunnit gå ut med de gamla hundarna innan jag fått liv i sömntutan. Johan kommer ju hem först vis 6:30 så det är lite pusslande på morgonen men det har gått jättebra.

Han har verkligen varit duktig på att lära sig att gå ut och göra sina behov i koppel. Inte det lättaste att lära sig när det varit mellan -20 och -32 sen han kom hem. Idag har det dock äntligen mildrats så nu var det bara -8 i morse...

Annars är han kung på att bitas... Hårt, ofta och länge :)


Han testar även tålamodet hos de andra och han har fått sig någon rejäl tillsägelse, bland annat en som nog kommer att ge ett ärr på huvudet men han läsrde sig inget av det utan fortsätter att vara en pest :)


Ozzy är ju som en bulldozer i vanliga fall men med Zolo är han verkligen en pärla. Även Zeke sköter sig mycket bättre än jag trodde. Busar självklart järnet med den lilla leksaken han har fått men är mycket mer försiktig än jag trodde. Izor tycker att Zolo är rätt Ok när han sover eller håller sig en bit bort. Enzo är den vi får passa lite för han tycker ju inte om när det är stökigt så han är väl inte riktigt på rätt plats just nu. Han och Izor går gärna och sover i sovrummet i sängen för dit kommer inte den lilla ligisten upp. ÄN...

 
 
Anders, Lisa, Klara & Elton

Anders, Lisa, Klara & Elton

10 februari 2012 19:30

Välkommen till Stensjökullen, Zolo! Nu måste ni lägga ut lite kort på lillen, Sara/Johan!! Han har ju varit hemma en hel vecka : ) Å kamera har ni ju bevisligen... Det är ju så roligt att följa de små's utveckling och tokigheter!!

Grattis till en ny valp, hursomhelst, Sara & Johan! Å lite extra spännande att se likheter / olikheter med pappa Zeke : )

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se/2012/01/09

 
Sara

Sara

13 februari 2012 09:07

Japp, vi har tagit lite bilder men man har ju som inte tid att ha igång datorn hemma, kollar ju det mesta från jobbet. Men jag ska försöka få ut någon bild på pärlan.

Vi har redan sett flera likheter i sättet mellan honom och Zeke. Det är som spännande att se att man redan kan upptäcka dessa :)

http://sarajohan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotta B

13 februari 2012 17:32

Å jag fick möjligheten att se (och känna) på pärlan LIVE igår...
Herre min skapare så SÖT han är!!! Så där hjärteknipande söt...
Tur att jag är botad mot valpsjukan i och med min sista valp. :-)

Lycka till med lilla lakritskonfekten!
Kram / Lotta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 16 maj 2012 15:16

Galna som vi är så bestämde vi oss för att åka 50 mil enkel väg ner till Sundsvall för att träna hundarna. Har man ingen bana hemma så får man åka iväg.   Vi körde ner på lördagen och sov i en friggeboda som Sofia varit supersnäll och gjort i ord...

Av Sara - 8 april 2012 18:33

Det var ett tag sedan man skrev något här. Det rullar på som vanligt med promenader och cykelturer med de äldre pojkarna. Den lilla busen har idag fått vara ute på åkern och springa. Det tyckte han var skoj :) Här kommer lite bilder från detta... ...

Av Sara - 27 februari 2012 13:52

I helgen har det varit riktigt fint väder så på lördagen fick de "gamla" pojkarna fara upp i skogen och springa lite handsläpp. Zeke är ju ingen som tar i järnet när han inte har något att jaga men det är ju bara bra att han startar upp lite lugnt. O...

Av Sara - 27 januari 2012 11:30

I onsdags fick jag sluta lite tidigare på jobbet så då bestämde vi oss för att ta med Zeke till skogen och släppa honom. Vi hittade en fin och mjuk skogsväg som var plogad och sen släppte vi lös honom. Jag hade väntat mig en explosion men jag vet int...

Av Sara - 10 januari 2012 16:47

Jaha, så var båda jul och nyår över... Julen var vi hemma hos oss och firade med mamma och pappa så det var mycket lugnt och skönt. På annandagen var vi till Johans pappa och åt lite mer mat och fick lite mer choklad... Nyår var mycket lugn, bara...

Skapa flashcards