Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Så var det färdigtävlat för i år.

Av Sara - 10 oktober 2011 13:58

Nu har vi kommit hem från Midlanda och sista tävlingen för oss i år.

Vi hade endast två hundar till start och jag trodde att Enzo skulle ha en fight med brorsan Dong om förstaplatsen och Izor och Unikum skulle göra upp om tredjeplatsen. Jag hade fel :)

Enzo hade en OK start för att vara han och var ikapp de andra på raken men fick gå i tredje spår i kurvan men han gillar banan i Sundsvall så efter halva kurvan var han klart först och drog sedan ifrån de andra. Izor överraskade stort och knep andraplatsen före Dong. Han har aldrig varit före honom på varken tävling eller träning så det var jättebra av honom. Han har verkligen haft sitt livs bästa säsong i år.

Ozzy och Zeke var upprörda över att bara få vänta i bilen men det gick rätt bra ändå.


Nu väntar vintern och snö. Ska bli kul att se Zeke springa igen även om jag tror att jag kommer att blunda mest hela tiden. Ska beställa tid för honom nu under November så att vi får ta en röntgenplåt på benet och se så allt är OK.


Annars hoppas vi på en bra vinter med besked som vi hoppas på. Mer om detta får vi återkomma om när vi vet mer... Lite hemlisar måste man ju få ha :)

 
 
Ingen bild

Lotta

11 oktober 2011 21:18

Grattis grattis!!!
F'låt att jag är sen med gratulationerna, men är ju inte van att du uppdaterar/skriver i borgen, men nu får jag börja kika in här igen! ;-)

Hoppas att röntgen visar OK och att en liten hemlis visar sin lilla nos här under vintern! :-)

Ha det gott.
Vi hörs.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 16 maj 2012 15:16

Galna som vi är så bestämde vi oss för att åka 50 mil enkel väg ner till Sundsvall för att träna hundarna. Har man ingen bana hemma så får man åka iväg.   Vi körde ner på lördagen och sov i en friggeboda som Sofia varit supersnäll och gjort i ord...

Av Sara - 8 april 2012 18:33

Det var ett tag sedan man skrev något här. Det rullar på som vanligt med promenader och cykelturer med de äldre pojkarna. Den lilla busen har idag fått vara ute på åkern och springa. Det tyckte han var skoj :) Här kommer lite bilder från detta... ...

Av Sara - 27 februari 2012 13:52

I helgen har det varit riktigt fint väder så på lördagen fick de "gamla" pojkarna fara upp i skogen och springa lite handsläpp. Zeke är ju ingen som tar i järnet när han inte har något att jaga men det är ju bara bra att han startar upp lite lugnt. O...

Av Sara - 10 februari 2012 10:00

... är både en riktig ligist och världens snällaste valp. Han är en riktig klippa på natten. Somnar snällt på kvällen och sover hela natten. Igår la jag mig vid kl 23 och han sov snällt till kl 6 imorse då jag väckte honom. Någon morgon har jag til...

Av Sara - 27 januari 2012 11:30

I onsdags fick jag sluta lite tidigare på jobbet så då bestämde vi oss för att ta med Zeke till skogen och släppa honom. Vi hittade en fin och mjuk skogsväg som var plogad och sen släppte vi lös honom. Jag hade väntat mig en explosion men jag vet int...

Ovido - Quiz & Flashcards