Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Nu närmar det sig :)

Av Sara - 6 december 2011 15:34

Nu börjar sista veckan innan det förhoppningsvis kommer små Zekar och små Pandisar.... Snacka om att det är spännande. Jag följer Sofias blogg varja dag och tittar på korten där man ser hur Pandora blir större och större :)


Jag försökte berätta för Zeke att han ska bli pappa snart men han bara stirrade på mig och tyckte att matte pratade goja. Och han kan verkligen se på en som att man är helt tokig. Undra vad som händer när det kommer en liten en i huset igen. Den som är yngst brukar ju mogna ganska mycket då. Få se om det även gäller Zeke eller om han blir valp på nytt.... Det är ju två år sedan vi hade en liten så nu har man glömt vilket jobb det är :)


Har hört och läst på bloggar om de diskussioner som varit om utländska hundar som inte ska vara rena whippets. Hoppas verkligen att detta får ett svar och att det utreds ordentligt. Det är då väldigt skönt att man har papper på att Zeke har de föräldrar som han har. Han är ju DNA testad för detta. 


Annars är det lugnt och skönt här hemma. Det har nu kommit liiiiite snö så det i alla fall inte är lika mörkt. Det är ju positivt.

 
 
Ingen bild

Lotta

11 december 2011 00:02

GRATTIZ Zeke till bebbarna!!!!
De ser superfina ut!
Hur blev färgfördelningen. Sofia har bara skrivit 2+5 (vad jag kan se).
Ska ni fylla på med en randig eller svart?!

Kram från Uppsala.

Sara

11 december 2011 20:03

Jag antar att du hunnit se färgfördelningen nu på Sofias hemsida? När det gäller killarna är det ju en svart eller randig och vi måste erkänna att vi måste fundera på vad vi vill ha... Jag gillar ju svart men sen vill man ju även se hur de utvecklas.

men spännande är det och jag har iallafall hört dem över telefonen när jag pratat med Sofia. Underbart ljud...

Kram!

 
Anncie och Tobbe

Anncie och Tobbe

11 december 2011 12:32

Grattis till pappa Zeke :-) Kul och spännade med nya vovvisar!
Ha en trevlig 3:e Advent!
Kram från Östkusten

http://www.steelsuccess.se

Sara

11 december 2011 20:05

Tack så mycket. jag tror Zeke funderade varför vi sa att han varit så duktig flera gånger i fredags... Han tyckte inte alls att det var särskilt avancerat att tugga tuggben...

Trevlig advent på er med. Nu laddar vi batterierna inför nästa år!

Kram

 
Ingen bild

Sofia Lundberg

11 december 2011 15:52

Grattis Zeke, Du kan du!!!

Pandora hälsar att valparna mår utmärkt och att hon tillsvidare gärna sköter ungarna själv. Hon hör av sig när hon vill ha avlastning ;)

Massor av kramar från oss!

Sara

11 december 2011 20:01

ja, visst var de duktiga på att skapa fina små underverk!

Jag tror tyvärr att Zeke kommer att vara en sån där pappa som inte tänker ta mer ansvar än han måste. En liten odåga kommer han ju inte undan, nog för att jag tror att han kommer att älska att ha en liten ligist i huset så länge den inte tuggar på honom...

Ge Pandis en jättekram och ett stort lass beröm från oss för att hon är så duktig. Zeke valde en bra fästmö :)Och sen en kram till var och en av valparna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 16 maj 2012 15:16

Galna som vi är så bestämde vi oss för att åka 50 mil enkel väg ner till Sundsvall för att träna hundarna. Har man ingen bana hemma så får man åka iväg.   Vi körde ner på lördagen och sov i en friggeboda som Sofia varit supersnäll och gjort i ord...

Av Sara - 8 april 2012 18:33

Det var ett tag sedan man skrev något här. Det rullar på som vanligt med promenader och cykelturer med de äldre pojkarna. Den lilla busen har idag fått vara ute på åkern och springa. Det tyckte han var skoj :) Här kommer lite bilder från detta... ...

Av Sara - 27 februari 2012 13:52

I helgen har det varit riktigt fint väder så på lördagen fick de "gamla" pojkarna fara upp i skogen och springa lite handsläpp. Zeke är ju ingen som tar i järnet när han inte har något att jaga men det är ju bara bra att han startar upp lite lugnt. O...

Av Sara - 10 februari 2012 10:00

... är både en riktig ligist och världens snällaste valp. Han är en riktig klippa på natten. Somnar snällt på kvällen och sover hela natten. Igår la jag mig vid kl 23 och han sov snällt till kl 6 imorse då jag väckte honom. Någon morgon har jag til...

Av Sara - 27 januari 2012 11:30

I onsdags fick jag sluta lite tidigare på jobbet så då bestämde vi oss för att ta med Zeke till skogen och släppa honom. Vi hittade en fin och mjuk skogsväg som var plogad och sen släppte vi lös honom. Jag hade väntat mig en explosion men jag vet int...

Skapa flashcards