Alla inlägg den 10 december 2009

Av Sara - 10 december 2009 16:35

och jättetråkigt är det ute just nu. Vi satt och klurade igår på var vi skulle kunna vfara och släppa hundarna nu under helgen så de får springa av sig lite men har inte kommit på nåt bra ännu. Det är ju så tråkigt för dem att bata gå i koppel. Sen har jag jobbat till 20 hela denna vecka så jag är inte hemma förrän 20,30 och då är man inte så där supersugen att gå ut på promenad...


Till helgen ska vi prova lämna lillemannen inne i buren och vara ute och jobba ett tag. Måste bland annat byta stödhjul på hästtransporten så jag kan prova lägga ut den på Blocket. Vi har ju än så länge bara lämnat honom ensam kortare stunder men det har då gått bra. Så jag hoppas att det inte blir några problem...


Idag har Tacoz fått vara inne och pappa har rastat honom på grund av det äckliga väder som är nu då han ligger och rullar i det blöta underlag som är i hundgården. Vi har ju tak på hundgården men det hade blåst in lite snö som nu har tinat och han har ju haft våteksem flera gånger redan och det vill jag helst undvika igen.


Den 22:a har jag bokat tid hos veterinären för vaccination och veterinärintyg till försäkringen på lillemannen. Sen ska Ozzy få följa med då de ska kolla varför han kliar sig så mycket i mungipan. Det blir bra när man smörjer lite kortison men det kan ju vara bra med en diagnos från en veterinär :)

Ovido - Quiz & Flashcards